Jamie oliver

Jag kan verkligen inte laga mat, eller visst, vem som helst kan laga mat, ge mig ett kylskåp fullt med varor och ett recept att läsa innantill så klarar vilken idiot som helst att laga mat. MEN jag har inte orken att varken gå till ica (som bara har basic food och måste då istället ta bussen 5 minuter till stora ica) eller hitta ett recept som tilltalar mig. Ett bra recept ska vara med enkla råvaror, inte en massa konsitiga kryddor eller röror som man aldrig hört talas om och bara ska använda en pytte liten del av så resten ruttnar i kylskåpet. Nej enkla varor, relativt få, inte ett helt A4 med beskrivning om HUR man ska tillaga det.

Enkelt, billigt, gott, nytt!

Idag när jag såg på Jamie Oliver så blev jag faktiskt inspirerad! Jag vill ju verkligen kunna laga bra mat, nyttig mat som får mig känna som alla i "Du är vad du äter" - pigg, hälosam, pånyttfödd.

Receptet finns på hans hemsida och jag ska ialf försöka laga det imorgon om jag pallrar mig åka till ICA.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohh lär dig det där så kan du ju laga det här på lördag ;) skämt å sido så får vi ju komma på nått kul vi kan laga då, som e lätt också! Häromdagen tog jag mig i kragen å gjorde enchiladas för första gången, stört gott! Kör lite tacokrydda, lök å paprika i köttfärsen innan med :) _17653.aspx?RecipeID=15528" rel="nofollow">http://www.arla.se/Default_17653.aspx?RecipeID=15528

2009-02-15 @ 22:48:44
Postat av: Caroline

Jamen precis, hade jag pengar till det så skulle jag banne mig anställa en kock som kan laga mat åt mig... Snabbmat borde vara nyttigt istället tycker jag...

2009-02-15 @ 23:20:05
URL: http://humlerum.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0