The perfect job!


Jag är fortfarande i stadiet där jag funderar på vad jag ska göra av mitt liv. Häromdagen läste jag på "Veckans blogg" som skrivs av Matilda Salmen att hon visste redan som 5 åring att hon ville bli barnboksillustratör och såklart så är det hennes jobb idag. Jag hade panik när jag gick på gymnasiet när alla andra visste vad dom skulle göra efter studenten och hade redan sökt in till andra skolor osv... Jag hade Noll Koll och vågade inte ens sätta mig ner och ens fundera på vad jag ville göra av mitt liv för det var så skrämmande.

Idag när jag surfa runt lite så läste jag bloggen Nevnarien och om hennes jobb på Posten. POSTEN! självklart! The perfect job! Iallafall nu när våren börjar närma sig och hela långa sommaren. Istället för att åka till jobbet när det är mörkt och komma hem när det blivit mörkt igen så är man ute i solen hela dagen (med undantag för regninga dagar).

Plus för Posten
* Man får vara ute i fina vädret = bli brun
* Man cyklar = vilket inte bara är roligt utan ger träning!
* Man får lyssna på sin Ipod hela tiden
* Man slipper Stressen över att slå budget varje dag som verkligen tär på mig

Minus för Posten
*Regningar dagar
*Bilar och människor som är ivägen
*Hus med en massa trappor (jobbigt men jävla bra träning så får vara både + och -)


Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0