2009 stress

Så var det 2009. Är både glad och förväntansfull för ett nytt år med allt som ska hända men samtidigt blir jag jätte stressad. Jag vill göra flera saker och vet inte vad jag ska priotera först.

Jag vill verkligen börja plugga hud- och spa terapeut och ska nu denna månad träffa rektorn på skolan jag är intresserad att gå på. Men jag vill också åka till Australien med Jessica, johanna och fia och gör jag det kan jag inte börja plugga detta år och blir nog inte föränn HT 2010 eftersom vi förmodligen åker i slutet av detta år.

Mitt problem är att jag har sån åldersfixering, jag tänker "shit ska jag börja plugga när jag är 22, då är jag klar när jag är 23 och sen vill man ju skaffa barn och grejer och efter det är livet praktiskt taget slut då man är för gammal på arbetsmarknaden. Som min vän Bella som är färdigutbildad pilot vid 22 års ålder sa igår "Men jag hade 40åriga män på min skola som kommit på att dom vill bli pilot i den åldern". Så egentligen så behöver jag inte oroa mig. Men det känns som bara för att man är tjej så blir man stressad. Jag menar, killar eller män kan ju skaffa familj när dom är i 40 års åldern, och så är det defenitivt inte för oss tjejer/kvinnor.

Jag får lugna ner mig helt enkelt, träffa Rektorn och känna in lite och sedan skaffa ett jobb så man får in pengar till den stora resan.



Vad har ni för plan?






Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0