Godmorgon!!

Idag har jag varit uppe med tuppen! 8:30 stod jag utanför ungdomsmottagningen för att kolla mitt blodtryck som visade sig i december vara lite för högt. Och ja det var även det denna gång, tog om det 2 gånger då jag andra gången fick ligga ner i 10 minuter innan de tog det. Barnmorskan var lite orolig eftersom jag är så ung så jag ska komma tillbaka ytterligare en gång om någon månad och har det då höjt sig så får vi se vad som händer...

Jag tror det är lite blandade orsaker
1. Jag har ätit p-piller i cirka 5 år kanske?
2. Jag har världens sämsta matförhållanden
3. Jag röker (ibland som jag säger)


På hemvägen så beslöt jag mig för att sluta röka, 5 minuter senare så handlar jag mat på ica och det slinker även ner ett ciggpaket i påsen. (efter båtsemestern ska jag sluta) Hur lyckat tror ni detta blir?? illa...

Läs mer här om högt blodtryck


Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0