Uppdatering

Vi kan göra en snabb uppdatering om vem jag är och vad jag gör just nu.

Heter caroline och bor på söder all by my self. Jag tog studenten förra året och har sens dess jobbat i butiker som Kahls te och kaffehandel, ur&penn, New yorker och just nu Julextra på BR leksaker. Senast igår jobbade jag i kassa från 9-18 med 30 minuters rast och 10 meterskö non stop! I slutet av dagen kunde jag varken göra enklare huvudräkningar, hitta scann-märkerna på kartongerna eller prata ordentlig, "Plomberade" blev en svår sak att säga i slutet.

Annars då, Jag läser inredningsdesign med en jätte blandad grupp på ålder och erfarenheter vilket gör det ännu roligare. Snart är terminen slut men jag och en tjej ska börja sjunga tillsammans istället i gospel. Något som varit skrämmande förut, att träffa nya människor har nu blivit bland det bästa jag vet. Jag oroar mig helt i onödan om hur folk ska vara, säga och göra.

Min nästa plan är att börja plugga till hudterapeut. Jag inser att inredning (hur kul det än är) kommer ta 5 år på konstfack + 1 till 2 år att ens komma in, sedan far alla år iväg och man blir 30 och vill skaffa barn. Jag har helt enkelt inte orken på att vänta..

Hudterapeut är något jag kan relatera till och är också något jag skulle vilja göra i framtiden, utbildningen är 1årig på heltid och efter det så har man full utbildning till att starta eget/jobba på spa i sverige eller utomlands. Mycket lockande. Efter nyår ska jag träffa rektorn och hon ska ge mig en djupare inblick i skolan och dess verksamhet.

Det var lite om mig just nu...



Over and out från Humlerum

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0