Bortappat barn

Sitter på lunchen och har precis stoppat magen full med laxsushi. Mumma! men har en sådan matångest just nu, har inte använt min spis på jag vet inte hur länge, igår så blev jag som tur vad hembjuden till Zandra vid Björnsträdgård och fick ceasarsallad. Slapp jag tänka på middag.

Idag så kom det in en liten söt pojke in i butiken alldeles ensam och försvann bort mot provrummen lite halvt förvirrad. Jag kände att något var fel så jag gick fram till han och satte mig på huk och frågade:

"Är det någon du har tappat bort?"
Lilla pojken  "mmm,, min mamma"


Jag kände en stor klump i halsen men bestämde mig för att vara lugn för hans skull men samtidigt var det hjärtbristande när han tittar på mig med sina stora bruna ögon som börjar bli glansiga av tårar som bara vill ut. Jag bestämmer mig för att hjälpa han leta och vi hinner inte långt från butiken innan jag ser en stressad kvinna springa runt.

"Är det din mamma i jackan därborta?"
lilla pojken "mamma!!!"


Gråten var jäkligt nära när de både kramades om och man såg i ansiktet hur lyckliga de var att de funnit varandra... Kan inte ens ana vilken oro en mamma måste känna när sitt eget barn är borta i den värld där det idag finns så mycket idioter. Tur att det sluta bra för denna unge ialf:) Nä dags att börja jobba igen! Ciao!











Kommentarer
Postat av: Sofie

Va duktig och snäll du är syster:D balla bilder från festeN;)

2009-04-15 @ 18:48:07
URL: http://sofieahl.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0