Tips för akuttorra läppar



Jag får alltid så torra och lättspruckna läppar när det är kallt och tort ute som det varit ett tag nu. Köpte mig ett lapsyl förra veckan som jag redan lyckas tappa bort 2 gr. Får panik när jag sitter hemma och känner hur torra läpparna är och sedan inte hittar mitt lapsyl, "Fan måste glömt det på jobbet".

Blev tipsad av apoteket att prova salvan Bepanthen (som jag förövrigt redan hade hemma i mitt badrumsskåp då jag förra året blev rekomenderad att smörja in min nytaggade tattoo med just den salvan). Inte lika lätt att tappa bort heller då den är så mycket större än ett litet lapsyl.


Beskrivningen är dock lite lustig:
Bepanthen används vid behandling av lindriga hudirritationer, mindre ytliga brännsår, mindre, ej infekterade sår, rispor, skråmor, självsprickor, såriga bröstvårtor, blöjeksem och röd stjärt samt torr hud.

Men ack så bra den läker mina nu mycket mer mjuka läppar!




Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0