Ceasar sallad



Igår hade jag och Andreas en "Matlagningsdag" då det var hans tur att bestäma recept, köpa maten, laga och lära mig att göra rätten. Det blev en av mina favoriter, Ceasarsallad med kyckling. Super gott vart det så nu lägger jag ut receptet här:

Ingredienser till recept (2 pers)

  • Ca 1-2 huvud romansallad
  • 1-2 dl brödkrutonger eller grissinis (vi använde vanligt ljust rostebröd och stekte det i olja)
  • 8 skivor parmesanost eller 0,5 dl grovriven
  • cocktailtomater
  • grillad kyckling (vi stekte kycklingfilén)  



Ceasardressing:

  • 1 dl majonnäs eller grekisk yoghurt
  • 1/2 - 1 tsk dijonsenap
  • 0,5 klyfta vitlök
  • 4 msk finriven parmesan
  • 1 tsk honung
  • Salt, vitpeppar och lite citronsaft


Andreas stekte kycklingen och smaksatte den med lite barbeque marinad, salt och peppar medans jag skölde och delade upp salladen och tomaterna. Låt gärna kycklingen stå och svalna lite så kan man göra dressingen under tiden. Jätte enkelt, gott och perfekt till matlåda dagen efter. LYCKA TILL!



Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0