Ny kamera

Jag måste ha en ny kamera! Min är alldeles för smällfet för att få plats i miniväskan ut på krogen och skyddet vid linsen öppnar sig inte alltid helt så man får halv svarta bilder. Den jag har just nu är en Nikon coolpix P1 med en upplösning på 8 Megapixel och med 3,5x Zoom. Dessa två  jag hittat är mycker "smalare" och har båda egenskaper som tilltalar mig. Den första har 10 megapixel kamera medans den andra bara har 8, dock så har den 18 olika fotograferingsmetoder. Lutar kanske mest mot den första iallafall... Did you know that my birthday soon coming up;)?






NIKON COOLPIX S560 SILVER + 2 GB MINNESKORT + VÄSKA 1495:-

  • Upplösning på 10,0 mega
  • vidvinkligt 5x NIKKOR-zoomobjektiv
  • Tre funktioner mot oskärpa
  • 2,7-tums LCD-monitor






  • CANON DIGITAL IXUS 80 IS SILVER + 4 GB SDHC MINNESKORT 1356:-

  • Kamerahus i aluminium i fyra färger
  • 8,0 megapixel
  • 3x optisk zoom med optisk bildstabilisator
  • Teknik för rörelseigenkänning
  • Teknik för ansiktsigenkänning
  • Ta bort röda ögon
  • DIGIC III-processor och iSAPS
  • 2,5 tums PureColor LCD II
  • 18 fotograferingsmetoder
  • Kreativa videoalternativ





  • Kommentarer
    Postat av: Sofie

    jättte klumpig kamera du har, kolla min lixom stor som en väska ;p

    2009-02-28 @ 11:44:39
    URL: http://sofiahl.blogg.se/

    Skriv din åsikt här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0