I'm Back!

Nu är jag tillbaka, vart inte så värst lång vistelse på båten men blev ändå en jätte härlig minisemester! Strålande sol, brunbränd hud och en massa härlig restaurangmat! Vi åkte till Utö där vi stannade två nätter, åkte vespa, solade och badade i svinkallt vatten. Sen kom vi till Nåttarö där det blev ännu mer solning och badande.

Men nu ska ni få höra, tillochmed mamma har sagt att jag har ärvt hennes otur (eller rent klanthet). Vi låg på svajj på Nåttarö för fanns inga landförtöjningsplatser, i vilket fall så låg jag och solade på en madrassliknande grej på däck som jag hade satt fast i fönsterluckan så den inte skulle blåsa iväg. Ligger där och njuter och lyssnar på min ipod som spelar reagge ut i högtalarna. Får för mig att jag ska gå till akten av båten och kolla tempen i vattnet om det är badbart. 18 grader, perfekt tänker jag och går lungt fram till däck igen. VA, BORTA?!?! Vart fan är mina högtalare och ipod!!! Då är det nämligen så att jag lät de stå kvar på min madrass medans jag gick för att kolla den förbannade tempen och just DÅ så kommer världens vindpust och madrassen kastar ner min ipod samt högtalare rakt ner i sjön! Sjunker som en sten såklart. ÅH vad arg jag var! Dessutom orkade jag inte säga det till mina päron för skulle skämmas ihäl och dom skulle bli så arga på min klanthet så jag låtsas som ingenting, går ner i min hytt, stänger dörren, borrar in huvudet i kudden och skriker alla dess fula ord jag har i mitt ordföråd.

Klant eller världens största klant?! Kan man ha mer otur än jag?

Nu har jag ialf en vecka semester kvar och ska försöka umgås med så många som möjligt, Kom hem för en liten stund sen från middag på Mosebacke med Martina och hennes pojkvän som skulle försöka sig på att planka in på Jazzfestivalen vilket jag lungt och sansat tackade nej till för med min otur så skulle jag väl fastna i stängslet och så kul ska vi inte ha det.








Kommentarer
Postat av: jonathan

haha epicfail men ändå lite kul med ipoden och det där:p

2009-07-29 @ 00:46:14

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0