Pannkaks-problem



Blev inspirerad att göra pannkakor idag av min kollega Bella som hade med sig det till lunch. Syster kom förbi på spontanbesök och norpade åt sig 2 pannkakor som jag fick Väl Godkänt på! Dock hade jag lite småproblem:

1. Ville handla direkt påvägen hem från jobbet men minndes inte om jag hade en elvisp hemma till grädden. Jag var säker att Jag aldrig hade handlat en ialf, men hade jag fått någon av en släkting i inflyttningspresent kanske? Ringde mamma men hon visste lika lite som jag så jag fick chansa på att jag hade en. (Och Ja jag hade en)

2. När jag väl kom till butiken... Vad fan är det för ingredienser? Började leta efter mjölpaketet för ibland så står det recept på baksidan, men icke. Efter lite research så fick jag svaret mjöl, ägg och mjölk.

3. När jag trodde problemen var över så kom jag till sylthyllan, FAN! Har man lingon, hallon eller jordgubbssylt??! Tog mig en hallonburk men fick sedan höra att man egentligen brukar ha jordgubbssylt. Men det blev riktigt mumma ialf.

Sånna här stora i-lands problem har jag när jag ska laga mat. Förstå när jag ska laga "Riktig" mat.


Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0