Att kunna skriva

Åh vad jag skulle vilja kunna skriva. Jag menar sådär riktigt bra! Meningarna är fåordiga men ändå så betydelsefulla och inspirerade att man inte kan sluta läsa. Jag läste just en kort men fin krönika av Martina Marklund, Efter fyra år var jag fri. Jag har faktiskt försök flera gånger att påbörja olika böcker/noveller/dikter men det slutar alltid på samma ofärdiga sätt.

En jäkligt bra novell har jag iallafall skrivit som jag är riktigt stolt över. Skrev den när jag gick i gymnasiet i en svenska uppgift vi fick. Alla hade redan börjat skriva flera lektioner innan men jag satt bara där med mitt blanka papper och hade ingen aning om vad jag skulle skriva om. Sen, kvällen innan inlämningen så föll det bara ner och jag satt och skrev konstant i 3 timmar. Sudda ut, skrev om, finslipade novellen och tillslut så vart det färdigt. Jag fick MVG. Läraren bad mig även stanna kvar efter lektionen och sa att hon tyckte att jag skulle kunna skicka in den till något bokförlag som förslag till en längre version. Det gjorde jag aldrig för jag var nöjd, berättelsen var min och jag var nöjd med det.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mysigt med läsning speciellt nu på hösten =)



Juste om du inte vet vem ja e så e det sandra från gymnasiet haha.



Ha de gött

2009-09-18 @ 23:45:15
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/
Postat av: caroline

nämen tjena sandra!

jamen visst! sitta inne med en filt, te och bok! mys



2009-09-19 @ 17:50:04
URL: http://humlerum.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0